De 2e week - Reisverslag uit Stenungsund, Zweden van Hidde Jaspers Focks - WaarBenJij.nu De 2e week - Reisverslag uit Stenungsund, Zweden van Hidde Jaspers Focks - WaarBenJij.nu

De 2e week

Door: Hidde Jaspers Focks

Blijf op de hoogte en volg Hidde

19 Augustus 2015 | Zweden, Stenungsund

Na het eerste verslag is erin het begin van de week niet heel erg veel speciaals gebeurd. Toen ik dat verslag schreef zijn wij voor anker gegaan net buiten Tees. Hebben daar 5 dagen gelegen tot onze plek aan de kade vrij was en wij konden gaan laden. De volgende dag ging we vol geladen richting Stenungsund zweden. Onderweg sloeg het weer iets om, regen en redelijk wat wind. Ik zit maar op een scheepje van 100 meter, wat makkelijk beweegt dus ik rolde in mijn bed ook wat heen en weer. Gelukkig niet heel veel last gehad van zeeziekte maar ik had helaas niet 'nergens' last van. Gelukkig klaarde het op en ben ik op een prachtige dag Stenungsund binnen gevaren. Manoeuvreren tussen de kleine eilandjes door, echte Scandinavische huisjes en veel zeiljachten. Prachtig! Ik heb veel foto's genomen en naar mijn mening de 3 beste eruit gepikt. Wil je meer foto's moet je me even een mailje sturen. In Stenungsund zelf ben ik aan wal gegaan heb daar van het Zweedse landschap genoten. Op dit moment zijn we alweer onderweg naar Tees, Engeland. Voor de accurate locatie check:

De twee volgende reizen zijn Tees -> Stade -> Tees -> Antwerpen
De reis van Tees naar Antwerpen schijnt ook een mooie route te zijn volgens de verhalen van de stuurlui aanboord. Nu al zin in dus!

Jullie horen hoe dit was uiteraard van mij in het volgende verslag!

Groetjes!

• 19 Augustus 2015 - 20:15

Carla:

Hoi Hidde,
    Wat leuk om deze verhalen te lezen! Het lijken mij steeds lastige én dus uitdagende routes naar de havens. Heb ook foto's via de site gezien. Mooi! Succes en nog veel plezier!